Friday, February 27, 2009

Lebih Sudu Dari Kuah & Proton Exora

Salam Jumaat

Cuti weekend dah start pun bagi aku.. almaklum lar kelas tak ada hari nie.. cuti panjang lar nampaknya..huhu. Lebih sudu dari kuah?? Apa yang lebih??? Mana sudunya?? Tak ada apa pun sebenarnya, saja nak post kat sini.. tak ada buat apa kan?? Actually aku teman member pergi klinik.. dia sakit tekak, and aku pun tumpang lar sekaki jumpa doktor (aku pun actually batuk).. last-last aku yang dapat attention doktor tue.. Doktor Hassan akalu tak silap aku.. Dari niat hanya meneman, bukan main banyak lagi ubat aku dapat.. hehehe.. Terima kasihlar yer doktor..

Ubat Batuk dan demam.. hehe


Tengah2 Doktor Hassan tue isi ubat apa yang aku kena amik.. sempat lar sembang pasal Proton MPV terbaru nie.. Sekang kat sini tengah heboh sebab Proton kan tengah buat road show.. so diorang singgah lar kat UTM nie.. dia tanya lar dah tengok ker?? actually pameran tue dalam DSI.. so aku kata lar belum becoz busy sikit lately.. hai, student pun busy daripada doktor ea?? hehe biasa lar doc.. sbnrnya malas nak pg kat dewan tue.. sebab tak bo bawa kenderaan naik atas bahagian dewan.. dah lar kalau nak parking kenderaan jauh kat bawah.. nak memanjat satu hal pulak.. aduh.. insyaAllah.. ada masa nanti aku pg lar tengok.. mana lar tau kot-kot ada lagi proton Exora tue kat sini.. hehe

So nie lar serba sikit pasal Proton Exora..Proton Exora merupakan sebuah MPV Compact yang dikeluarkan oleh Proton Malaysia (as we know lar). Bahagian belakang bumbung MPV nie tak ada cerun sebab dia nak tingkatkan ruang barisan ketiga dalam kereta tue.. Menggunakan enjin campro 1.6L.. so bagi MPV penggunaan minyak dia jimat lar sikit.. Serba sedikit pasal MPV Exora nie.. aku bukan pakar pun bab-bab kereta nie.. Cuma sembang2 dengan kawan2 tue MPV nie lebih baik dari Avanza dan kurang sikit jer dari Lavina. So bagi rakyat M’sia.. kira affordable lar nak beli mpv nie..



Sekian

1 comment:

  1. hampeh punyer citer...macam takde kene mengena jer...ke aku yg silap....ko mcm ader masalah je fek...? masalah cinta ker...? isk jgn la bercinta lg...bak kata org ...cinta itu buta..dan etc...blaja dulu bg abis..then kerja...tolong saper yg patut...established kan diri dulu...bila sumer dah complete...ha br la bercinta...sebut se...mesti aweks dtg punya...sebab at that time ko dah keje..ader duit...so senang la nak tackle aweks...last2 aku pulak yg melalut...heheheh sori naik lori...

    ReplyDelete